CCG - MTG,WarHammer 40k,Star Wars,Pokemon,Harry Potter...
Модератор: Administrator
- MasterLich
- Advanced Member
- Сообщения: 306
- Зарегистрирован: 10 мар 2001 11:57
- Откуда: Климовск
- Контактная информация:
- MasterLich
- Advanced Member
- Сообщения: 306
- Зарегистрирован: 10 мар 2001 11:57
- Откуда: Климовск
- Контактная информация:
- FSA
- Advanced Member
- Сообщения: 453
- Зарегистрирован: 29 мар 2001 12:43
- Откуда: штат ПОДОЛЬСК
- Контактная информация:
Появились свежие скриншоты :arrow:
[img:306098ca53]http://image.com.com/gamespot/images/20 ... een009.jpg[/img:306098ca53]
[img:306098ca53]http://image.com.com/gamespot/images/20 ... een001.jpg[/img:306098ca53]
[img:306098ca53]http://image.com.com/gamespot/images/20 ... een010.jpg[/img:306098ca53]
[img:306098ca53]http://image.com.com/gamespot/images/20 ... een009.jpg[/img:306098ca53]
[img:306098ca53]http://image.com.com/gamespot/images/20 ... een001.jpg[/img:306098ca53]
[img:306098ca53]http://image.com.com/gamespot/images/20 ... een010.jpg[/img:306098ca53]
Fire never dies alone. BLAZE
Ходят слухи, что в Mirrodin будут свои pain lands, у которых будет способность за тап и сак давать две бесцветные маны.
Также говорят, что будут изданы некие подобия старых Моксов, по одному для каждого цвета. Называться ети чуды будут Artificial Plains, Artificial Forest, Artificial Swamp, и т.д. Особенностью их будет то, что если в этот ход был лэнддроп то нельзя играть Моксб а если игрался Мокс нельзя класть лэнду.
Сейчас я накопал спойлер на японском, в котором уже известно более 90 карт. Если чего-нить там разберу, то расскажу.
А Battlegrounds - чушь! И к тому же будет только на X-Box.
Также говорят, что будут изданы некие подобия старых Моксов, по одному для каждого цвета. Называться ети чуды будут Artificial Plains, Artificial Forest, Artificial Swamp, и т.д. Особенностью их будет то, что если в этот ход был лэнддроп то нельзя играть Моксб а если игрался Мокс нельзя класть лэнду.
Сейчас я накопал спойлер на японском, в котором уже известно более 90 карт. Если чего-нить там разберу, то расскажу.
А Battlegrounds - чушь! И к тому же будет только на X-Box.
- FSA
- Advanced Member
- Сообщения: 453
- Зарегистрирован: 29 мар 2001 12:43
- Откуда: штат ПОДОЛЬСК
- Контактная информация:
на счет Magic: The Gathering - Battle Grounds - будет не только на коробке, но и на ПК.
Чушь или не чушь мы посмотрим когда она выйдет, а так остается только ждать ...
ЧИТАТЬ НИЖЕ
Magic: The GatheringR - Battle Grounds
Think like a wizard. Fight like a warrior.
Magic: The GatheringR - Battlegrounds brings the Magic world to life, as a real-time fighting/strategy game for the XboxT video game system and the PC. Combatants take control of powerful duelists in epic one-on-one battles, using strength and sorcery to survive. With single-player quests and intense multiplayer action via Xbox Live and Internet play, experience the world of Magic like never before.
Game Features:
Online battles via XboxT Live and the Internet
Over 70 different spells from five spell books, providing near-limitless fighting combinations
Nine battling wizards, 16 epic arenas - all based on the Magic: The GatheringR universe
Online content -spells, wizards and assorted extras - updated regularly for player download
Comprehensive single-player quests, allowing duelists to acquire spells and artifacts
8)
Чушь или не чушь мы посмотрим когда она выйдет, а так остается только ждать ...
ЧИТАТЬ НИЖЕ
Magic: The GatheringR - Battle Grounds
Think like a wizard. Fight like a warrior.
Magic: The GatheringR - Battlegrounds brings the Magic world to life, as a real-time fighting/strategy game for the XboxT video game system and the PC. Combatants take control of powerful duelists in epic one-on-one battles, using strength and sorcery to survive. With single-player quests and intense multiplayer action via Xbox Live and Internet play, experience the world of Magic like never before.
Game Features:
Online battles via XboxT Live and the Internet
Over 70 different spells from five spell books, providing near-limitless fighting combinations
Nine battling wizards, 16 epic arenas - all based on the Magic: The GatheringR universe
Online content -spells, wizards and assorted extras - updated regularly for player download
Comprehensive single-player quests, allowing duelists to acquire spells and artifacts
8)
Fire never dies alone. BLAZE
Ладно, уговорил. Выйдет, тогда посмотрим.
+=Mirrodin=+
Новые абилки:
Blowback <cost>
Heroism - <ability>
Vengeance
Чего они делают пока непонятно
=White=
Cut Down
WW
Instant
??
Glissa Sunseeker
Creature - Legend
Imperial Commando
2WW
Creature - Warrior
??
3/4
Laconism
2W
Sorcery
Destroy all enchantments?
Natural Leader
2WW
Creature - Human Rogue
Protection from black, protection from red
Heroism - Natural Leader gets +2/+2
2/3
Tenacious Skirmisher
WW
Creature - Warrior
??
??
2/2
?? (common or uncommon)
2W
Instant
Destroy all enchantments
=Blue=
Annul
U
Instant (common)
Counter target artifact or enchantment spell
Covetous Raider
2U
Creature - ??
Flying
3: ??
4/4
Dissolve
1UU
Instant
??
Blowback 1U
Hyper-Minds
Creature
Interpose
1UU
Enchantment (Rare)
1, Discard a card: Untap target artifact
Midnight Raid
U
Instant
??
Questionable Market
1U
Enchantment
Discard two cards: Draw a card
Saddler Starbreather
2UU
Creature - Beast
??
??
3/2
Shared Fate
4U
Instant (Rare)
If a player would draw a card, that player removes the top card of an opponent's library face down instead. Each player may look at and play cards he or she removed from the game with Shared Fate as though they were in his or her hand.
??
4UU
Instant
??
=Black=
Atomic Facement
BB
Creature - Beast
All other creatures gets -1/-1
3/3
Blackout
3BB
Instant
??
Deterioration
1BB
Instant
??
Enhanced Vampire
Garonis, Vedalken Overlord
2BBB
Creature - Vedalken Legend
All other Vedalken gets +1/+1
1B, Sacrifice a Vedalken: Draw a card ?
4/4
Grim Reminder
2B
Instant (Rare)
Search your library for a non-land card and reveal it. Each player who played a card with the same name loses six life. Then shuffle it back into your library.
BB: Return Grim Reminder from your graveyard to your hand. Play this ability only during your upkeep
Haunting Ghost
1BB
Creature - Ghost
Protection from green
2/2
Mechanical Advantage
3BB
Instant (Rare)
??
Soldevi Adnate
1B
Creature - Cleric (Uncommon)
T, sacrifice a black or artifact creature: Add amount of <B> equal to that creature 's total casting cost to your mana pool
1/2
Swallow
Instant
??
Terror
1B
Instant (Common)
Destroy target nonartifact, nonblack creature. It can't be regenerated
=Red=
Atog
1R
Creature - Atog (Uncommon)
Sacrifice an artifact: Atog gets +2/+2 until end of turn
1/2
Blast Off
R
Instant
??
Boiling Morosaur
1RR
Creature - Berserker
Haste, Vengeance
5/3
Conflagrate
1R
Instant
??
Blowback 2
Fiery Gambit
2R
Sorcery (Rare)
Flip a coin until you lose. If you lose, Fiery Gambit has no effect. If you win 1 flip, Fiery Gambit deals 3 damage to target creature. If you win 2 flips, Fiery Gambit deals 6 damage to all opponents. If you win 3 flips, draw nine cards and untap all lands you control.
Fulminate
3RR
Sorcery
??
Furnace Dragon
Creature - Dragon (Rare)
Flying
Overdevelopment
R
Instant
??
Add <RRR> to your mana pool
Shatter
1R
Instant (Common)
Destroy target artifact
Short Circuit
R
Enchant Artifact
??
Vent
2RR
Sorcery (Common)
Vent deals 5 damage to target creature
Vehemence
RR
Sorcery (Common)
??
=Green=
Desolate Vigilante
G
Creature - Elf
If you control an artifact, Desolate Vigilante gets +3/+0
0/1
Dismantle
2GG
Sorcery
??
Natural Harmony
2GG
Enchantment
??
Tierra: Elf Evo-Morph
Creature - Elf
=Gold=
Forestfolk
2UG
When Forestfolk comes into play, you may search your library for a basic land card, put that card into play tapped, and shuffle your library.
When Forestfolk leaves play, draw a card.
2/2
=Artifacts=
Artificial Forest
0 (G?)
Artifact (Land?)
If you played a land this turn, you cannot play Artificial Forest
If you played Artificial Forest this turn, you cannot play a land
T: add <G> to your mana pool
Artificial Island
0 (U?)
Artifact (Land?)
If you played a land this turn, you cannot play Artificial Island
If you played Artificial Island this turn, you cannot play a land
T: add <U> to your mana pool
Artificial Swamp
0 (B?)
Artifact (Land?)
If you played a land this turn, you cannot play Artificial Swamp
If you played Artificial Swamp this turn, you cannot play a land
T: add <B> to your mana pool
Artificial Mountain
0 (R?)
Artifact (Land?)
If you played a land this turn, you cannot play Artificial Mountain
If you played Artificial Mountain this turn, you cannot play a land
T: add <R> to your mana pool
Artificial Plains
0 (W?)
Artifact (Land?)
If you played a land this turn, you cannot play Artificial Plains
If you played Artificial Plains this turn, you cannot play a land
T: add <W> to your mana pool
Drone Propagator
4
Artifact
X, T: Put X 1/1 Drone artifact creature token into play ??
Dropship
3
Artifact Creature
??
0/4
Icy Manipulator
4
Artifact
1,T: Tap target artifact, creature, or land.
Ivory Bard
2
Artifact - Equipment
Equip cost ?
Equipped creature gets +1/+3.
Juggernaut
4
Artifact Creature
Juggernaut attack each turn if able. Can't be blocked by walls
5/3
Leonine Scimitar
1
Artifact - Equipment
Equip cost: 1
Equipped creature gets +1/+1.
Mox Thingy
0
Artifact
??
T: Add <3> to your mana pool. Mox Thingy deals 1 damage to you
Ornothopter
0
Artifact Creature
Flying
0/2
Platinum Angel
6
Artifact Creature - Angel
Flying
You cannot lose the game and your opponents cannot win the game.
6/6
Quicksilver Fountain
3
Artifact (Rare)
At the beginning of each player's upkeep, that player puts a flood counter on target non-Island land he or she controls. That land is an island as long as it has a flood counter on it. If all lands in play are islands, remove all flood counters from all lands.
??
5
Artifact Creature
??
10/10
=Colorless Spells=
Forgoten Scrolls
3
Sorcery
??
??
4
Instant
Destroy target creature
=Lands=
Abandoned Coastline
Land - Plains Island
T: Add <W> or <U> to your mana pool, Abandoned Coastline deals 1 damage to you
T, Sacrifice Abandoned Coastline: Add <2> to your mana pool
Barren Ridge
Land - Mountain Forest
T: Add <R> or <G> to your mana pool, Barren Ridge deals 1 damage to you
T, Sacrifice Barren Ridge: Add <2> to your mana pool
Desolate Grasslands
Land - Forest Plains
T: Add <G> or <W> to your mana pool, Desolate Grasslands deals 1 damage to you
T, Sacrifice Desolate Grasslands: Add <2> to your mana pool
Polluted Wetlands
Land - Island Swamp
T: Add <U> or <B> to your mana pool, Polluted Wetlands deals 1 damage to you
T, Sacrifice Polluted Wetlands: Add <2> to your mana pool
Stalking Stones
Land
T: Add one colorless mana to your mana pool.
6: Stalking Stones becomes a 3/3 artifact creature. (This creature still counts as a land.)
Volcanic Wastes
Land - Swamp Mountain
T: Add <R> or <B> to your mana pool, Volcanic Wastes deals 1 damage to you
T, Sacrifice Volcanic Wastes: Add <2> to your mana pool
??
Land
T: Add <3> to your mana pool. You lose 1 life
??
Точность всего этого не гарантирую, т.к. перевести всё с японского для меня пока слишком сложно.
+=Mirrodin=+
Новые абилки:
Blowback <cost>
Heroism - <ability>
Vengeance
Чего они делают пока непонятно
=White=
Cut Down
WW
Instant
??
Glissa Sunseeker
Creature - Legend
Imperial Commando
2WW
Creature - Warrior
??
3/4
Laconism
2W
Sorcery
Destroy all enchantments?
Natural Leader
2WW
Creature - Human Rogue
Protection from black, protection from red
Heroism - Natural Leader gets +2/+2
2/3
Tenacious Skirmisher
WW
Creature - Warrior
??
??
2/2
?? (common or uncommon)
2W
Instant
Destroy all enchantments
=Blue=
Annul
U
Instant (common)
Counter target artifact or enchantment spell
Covetous Raider
2U
Creature - ??
Flying
3: ??
4/4
Dissolve
1UU
Instant
??
Blowback 1U
Hyper-Minds
Creature
Interpose
1UU
Enchantment (Rare)
1, Discard a card: Untap target artifact
Midnight Raid
U
Instant
??
Questionable Market
1U
Enchantment
Discard two cards: Draw a card
Saddler Starbreather
2UU
Creature - Beast
??
??
3/2
Shared Fate
4U
Instant (Rare)
If a player would draw a card, that player removes the top card of an opponent's library face down instead. Each player may look at and play cards he or she removed from the game with Shared Fate as though they were in his or her hand.
??
4UU
Instant
??
=Black=
Atomic Facement
BB
Creature - Beast
All other creatures gets -1/-1
3/3
Blackout
3BB
Instant
??
Deterioration
1BB
Instant
??
Enhanced Vampire
Garonis, Vedalken Overlord
2BBB
Creature - Vedalken Legend
All other Vedalken gets +1/+1
1B, Sacrifice a Vedalken: Draw a card ?
4/4
Grim Reminder
2B
Instant (Rare)
Search your library for a non-land card and reveal it. Each player who played a card with the same name loses six life. Then shuffle it back into your library.
BB: Return Grim Reminder from your graveyard to your hand. Play this ability only during your upkeep
Haunting Ghost
1BB
Creature - Ghost
Protection from green
2/2
Mechanical Advantage
3BB
Instant (Rare)
??
Soldevi Adnate
1B
Creature - Cleric (Uncommon)
T, sacrifice a black or artifact creature: Add amount of <B> equal to that creature 's total casting cost to your mana pool
1/2
Swallow
Instant
??
Terror
1B
Instant (Common)
Destroy target nonartifact, nonblack creature. It can't be regenerated
=Red=
Atog
1R
Creature - Atog (Uncommon)
Sacrifice an artifact: Atog gets +2/+2 until end of turn
1/2
Blast Off
R
Instant
??
Boiling Morosaur
1RR
Creature - Berserker
Haste, Vengeance
5/3
Conflagrate
1R
Instant
??
Blowback 2
Fiery Gambit
2R
Sorcery (Rare)
Flip a coin until you lose. If you lose, Fiery Gambit has no effect. If you win 1 flip, Fiery Gambit deals 3 damage to target creature. If you win 2 flips, Fiery Gambit deals 6 damage to all opponents. If you win 3 flips, draw nine cards and untap all lands you control.
Fulminate
3RR
Sorcery
??
Furnace Dragon
Creature - Dragon (Rare)
Flying
Overdevelopment
R
Instant
??
Add <RRR> to your mana pool
Shatter
1R
Instant (Common)
Destroy target artifact
Short Circuit
R
Enchant Artifact
??
Vent
2RR
Sorcery (Common)
Vent deals 5 damage to target creature
Vehemence
RR
Sorcery (Common)
??
=Green=
Desolate Vigilante
G
Creature - Elf
If you control an artifact, Desolate Vigilante gets +3/+0
0/1
Dismantle
2GG
Sorcery
??
Natural Harmony
2GG
Enchantment
??
Tierra: Elf Evo-Morph
Creature - Elf
=Gold=
Forestfolk
2UG
When Forestfolk comes into play, you may search your library for a basic land card, put that card into play tapped, and shuffle your library.
When Forestfolk leaves play, draw a card.
2/2
=Artifacts=
Artificial Forest
0 (G?)
Artifact (Land?)
If you played a land this turn, you cannot play Artificial Forest
If you played Artificial Forest this turn, you cannot play a land
T: add <G> to your mana pool
Artificial Island
0 (U?)
Artifact (Land?)
If you played a land this turn, you cannot play Artificial Island
If you played Artificial Island this turn, you cannot play a land
T: add <U> to your mana pool
Artificial Swamp
0 (B?)
Artifact (Land?)
If you played a land this turn, you cannot play Artificial Swamp
If you played Artificial Swamp this turn, you cannot play a land
T: add <B> to your mana pool
Artificial Mountain
0 (R?)
Artifact (Land?)
If you played a land this turn, you cannot play Artificial Mountain
If you played Artificial Mountain this turn, you cannot play a land
T: add <R> to your mana pool
Artificial Plains
0 (W?)
Artifact (Land?)
If you played a land this turn, you cannot play Artificial Plains
If you played Artificial Plains this turn, you cannot play a land
T: add <W> to your mana pool
Drone Propagator
4
Artifact
X, T: Put X 1/1 Drone artifact creature token into play ??
Dropship
3
Artifact Creature
??
0/4
Icy Manipulator
4
Artifact
1,T: Tap target artifact, creature, or land.
Ivory Bard
2
Artifact - Equipment
Equip cost ?
Equipped creature gets +1/+3.
Juggernaut
4
Artifact Creature
Juggernaut attack each turn if able. Can't be blocked by walls
5/3
Leonine Scimitar
1
Artifact - Equipment
Equip cost: 1
Equipped creature gets +1/+1.
Mox Thingy
0
Artifact
??
T: Add <3> to your mana pool. Mox Thingy deals 1 damage to you
Ornothopter
0
Artifact Creature
Flying
0/2
Platinum Angel
6
Artifact Creature - Angel
Flying
You cannot lose the game and your opponents cannot win the game.
6/6
Quicksilver Fountain
3
Artifact (Rare)
At the beginning of each player's upkeep, that player puts a flood counter on target non-Island land he or she controls. That land is an island as long as it has a flood counter on it. If all lands in play are islands, remove all flood counters from all lands.
??
5
Artifact Creature
??
10/10
=Colorless Spells=
Forgoten Scrolls
3
Sorcery
??
??
4
Instant
Destroy target creature
=Lands=
Abandoned Coastline
Land - Plains Island
T: Add <W> or <U> to your mana pool, Abandoned Coastline deals 1 damage to you
T, Sacrifice Abandoned Coastline: Add <2> to your mana pool
Barren Ridge
Land - Mountain Forest
T: Add <R> or <G> to your mana pool, Barren Ridge deals 1 damage to you
T, Sacrifice Barren Ridge: Add <2> to your mana pool
Desolate Grasslands
Land - Forest Plains
T: Add <G> or <W> to your mana pool, Desolate Grasslands deals 1 damage to you
T, Sacrifice Desolate Grasslands: Add <2> to your mana pool
Polluted Wetlands
Land - Island Swamp
T: Add <U> or <B> to your mana pool, Polluted Wetlands deals 1 damage to you
T, Sacrifice Polluted Wetlands: Add <2> to your mana pool
Stalking Stones
Land
T: Add one colorless mana to your mana pool.
6: Stalking Stones becomes a 3/3 artifact creature. (This creature still counts as a land.)
Volcanic Wastes
Land - Swamp Mountain
T: Add <R> or <B> to your mana pool, Volcanic Wastes deals 1 damage to you
T, Sacrifice Volcanic Wastes: Add <2> to your mana pool
??
Land
T: Add <3> to your mana pool. You lose 1 life
??
Точность всего этого не гарантирую, т.к. перевести всё с японского для меня пока слишком сложно.
- FSA
- Advanced Member
- Сообщения: 453
- Зарегистрирован: 29 мар 2001 12:43
- Откуда: штат ПОДОЛЬСК
- Контактная информация:
некоторые известные карточки:








Rarity: 110 Common, 88 Uncommon, 88 Rare, 20 basic lands
White
Auriok Steelshaper
?
Creature - (Human?) Auriok
?
"when equipped pumps all Soldiers and Knights"
Solar Tide (?)
4WW
Rare
Sorcery
Choose One:
Destroy all creatures with power less than or equal to 2, or destroy all creatures with power greater than or equal to 3.
Entwine: Sacrifice two lands. (Choose both if you pay the Entwine cost)
24/306
Illus.: Dave Dorman
Roar of the Kha
1W
Uncommon
Instant
Choose one: Creatures you control get +1/+1 or untap all creatures you control.
Entwine 1W (Choose both if you pay the Entwine cost)
Illus Matt Cavotta
#18/306
Rule of Law ?
Enchantment
Players may not play more than one spell each turn.
Tempest of Light
2W
?
Instant
Destroy all enchantments.
Blue
Annul (reprint)
U
common
Instant
Counter target artifact or enchantment spell.
Broodstar
8UU
Rare
Creature - Beast
Affinity for Artifacts (This spell costs 1 less to play for each artifact you control)
Flying
Broodstar's power and toughness are each equal to the number of artifacts you control.
*/*
Illus Glen Angus
#31/306
March of the Machines
3U
Rare
Enchantment
All non-creature artifacts are artifact creatures with power and toughness equal to their converted mana cost. (You can't equip equipment cards that are creatures to other creatures.)
42?/306
Illus.: Ben Thompson
Shared Fate
4U
rare
Enchantment
If a player would draw a card, that player removes the top card of an opponent's library face down instead. Each player may look at and play cards he or she removed from the game with Shared Fate as though they were in his or her hand.
Thoughtcast
4U
Common
Sorcery
Affinity for Artifacts (This spell costs 1 less to play for each artifact you control)
Draw 2 cards.
54?/306
Black
Grim Reminder
Instant
rare?
Search your library for a non-land card and reveal it. Each player who played a card with the same name loses six life. Then shuffle it back into your library.
BB: Return Grim Reminder from your graveyard to your hand. Play this ability only during your upkeep.
Nim Shambler
2BB
Uncommon
Creature - Zombie
Nim Shambler gets +1/+0 for each Artifact you control.
Sacrifice a creature: Regenerate Nim Shambler.
2/1
Illus Adam Rex
#72/306
Terror (reprint)
1B
common
Instant
Destroy target nonartifact, nonblack creature. It can't be regenerated.
Red
Atog (reprint)
1R
uncommon
Creature - Atog
Sacrifice an artifact: +2/+2 until end of turn
1/2
Illus Puddnhead
#86/306
Detonate (reprint)
XR
?
Sorcery
Destroy target artifact with converted mana cost equal to X. It can't be regenerated. Detonate deals X damage to that artifact's controller.
Fiery Gambit
2R
?
Sorcery
Flip a coin until you lose. If you lose, Fiery Gambit has no effect. If you win 1 flip, Fiery Gambit deals 3 damage to target creature. If you win 2 flips, Fiery Gambit deals 6 damage to all opponents. If you win 3 flips, draw nine cards and untap all lands you control.
Furnace Dragon
Creature - Dragon
?R
Rare?
Flying
abilities?
?/?
Megatog
4RR
Rare
Creature - Atog
Sacrifice an Artifact: Megatog gets +3/+3 and Trample until end of turn.
3/4
Illus Pete Venters
#100/306
Shatter (reprint)
1R
common
Instant
Destroy target artifact.
Green
Brown Ouphe (reprint)
G
Common
Creature -
1G, Tap: Counter target artifact ability requiring an activation cost. Play this ability as an interrupt.
1/1
Creeping Mold (reprint)
2GG
Uncommon
Destroy target artifact, enchantment, or land.
Glissa Sunseeker
2GG
Rare
Creature - Elf Legend
First Strike
Tap: Destroy target artifact if its converted mana cost is equal to the amount of mana in your mana pool.
3/2
Illus Brom
#126/305
One Dozen Eyes
5G
Uncommon
Sorcery
Choose One:
Put a 5/5 green beast creature token into play.
Put five 1/1 green insect creature tokens into play.
Entwine: GGG (If you pay the Entwine cost, you may choose both.)
Viridian Shaman
2G
Uncommon
Creature - elf
When Viridian Shaman comes into play, destroy target artifact.
2/2
Artifact
Bonesplitter
1
Common?
Artifact - Equipment
Equipped creature gets +2/+0
Equip: 1 (1: Attach to target creature you control. Equip only as a sorcery. This card comes into play unattached and stays in play if creature leaves play.)
Illus. Darrell Riche
Bosh, Iron Golem
8
Rare
Creature - Golem Legend
Trample
3R, Sacrifice an artifact: Bosh, Iron Golem deals damage equal to the sacrificed artifact's converted mana cost to target creature ot player.
6/7
Illus Brom
#147/306
Clockwork Beetle
1
Common
Artifact Creature
When Clockwork Beetle comes into play, put two +1/+1 counters on it. At the end of any combat in which Clockwork Beetle attacked or blocked, remove one of these counters.
(other text unknown)
0/0
Clockwork .... ?
Uncommon
Clockwork Dragon.
?
Rare
Artifact Creature
When Clockwork Dragon comes into play, put six +1/+1 counters on it. At the end of any combat in which Clockwork Dragon attacked or blocked, remove one of these counters.
(other text unknown)
Flying
0/0
Dragon Blood (reprint)
3
Uncommon
Artifact
3, Tap: Put a +1/+1 counter on target creature.
Duplicant
6
Rare
Artifact Creature - Shapeshifter
Imprint - When duplicant comes into play you may remove target nontoken creature from the game (the removed card is imprinted on this artifact).
As long as a creature card is imprinted on Duplicant, duplicant has that card's power, toughness, and creature types. It's still a shapeshifter.
2/4
Illus Thomas M. Baxa
#165/306
Extraplanar Lens (?)
3
Rare
Artifact
Imprint - When Extraplanar Lens comes into play, you may remove target land you control from the game. (the removed card is imprinted on this artifact).
Whenever a land that has the same name as the imprinted land is tapped for mana, its controller adds one mana of any color shared with the imprinted card to his or her mana pool.
Illus.: Lars Grant-West
164?/306
Illus.: Lars Grant-West
Frogmite
4
?
Artifact Creature
Afitity for artifacts (This spell costs 1 less to play for each artifact you control)
2/2
Gilded Lotus
5
Rare
Artifact
Tap: Add three mana of any one color to your mana pool.
Illus Martina Pilcerova
# 175/306
Iron Deathhammer (?)
1
Uncommon
Artifact - Equipment
Equip: 2 (2: Attach to target creature you control. Equip only as a sorcery. This card comes into play unattached and stays in play if creature leaves play.)
Whenever equipped creature blocks or is blocked by a creature, destroy that creature and the equipped creature.
162?/306
Krark's Thumb
?
Rare
Legendary Artifact
"lets you reflip Coin Flips"
Leonine Scimitar
3
Artifact - Equipment
Equip: 1 (1: Attach to target creature you control. Equip only as a sorcery. This card comes into play unattached and stays in play if creature leaves play.)
Equipped creature gets +1/+1.
Memory Mask (?)
2
Uncommon
Artifact - Equipment
Equip: 1 (1: Attach to target creature you control. Equip only as a sorcery. This card comes into play unattached and stays in play if creature leaves play.)
Whenever equipped creature deals combat damage to a player, you may draw two cards. If you do, discard a card.
Illus.: Alan Polack
Mox ...
0
Rare
Artifact
Imprint - When Mox ... comes into play, you may remove a card in your hand from the game. (The removed card is imprinted on this artifact.)
T: Add one mana of a color shared with the imprinted card to your mana pool.
Ornithopter (reprint)
0
Uncommon
Artifact Creature
Flying
0/2
Pentavus
7
Rare
Artifact Creature
Pentavus comes into play with five +1/+1 counters on it.
1, remove a counter: Put a 1/1 Pentavite artifact creature token with flying into play.
1, sacrifice a Pentavite: Put a +1/+1 counter on Pentavus.
0/0
226/306
Illus.: Greg Staples
Quicksilver Fountain
3
Rare
Artifact
At the beginning of each player's upkeep, that player puts a flood counter on target non-Island land he or she controls. That land is an island as long as it has a flood counter on it. If all lands in play are islands, remove all flood counters from all lands.
Silver Myr
2
Common
Artifact Creature - Myr
tap : Add U to your mana pool.
1/1
Illus Kev Walker
#241/306
http://www.wizards.com/magic/images/mtg ... y62572.jpg]Soul Foundry[/url]
4
Rare
Artifact
Imprint - When Soul Foundry comes into play, you may remevove a card in your hand from the game (the removed card is imprinted on this artifact).
X, tap: Put a creature token into play that's a copy of the imprinted card, X is the converted mana cost of that card.
2??/306
Illus.: Arnie Swekel
Thought Prison (?)
5
Uncommon
Artifact
Imprint - When Thought Prison comes into play, you may reveal target player's hand. If you do so, choose a non-land card and remove it from the game. (the removed card is imprinted on this artifact).
Whenever a player plays a spell of the same color, or a spell with converted mana cost equal to the imprinted card, Thought Prison deals 2 damage to that player.
261?/306
Illus.: Glen Angus
Triskelion (reprint)
6
rare
Arifact Creature
Triskelion comes into play with three +1/+1 counters on it.
Remove a +1/+1 counter from Triskelion: Triskelion deals 1 damage to target creature or player.
1/1
Illus Christopher Moeller
#269/306
Vedalken Armour
3
Uncommon
Artifact - Equipment
Equip: 3 (3: Attach to target creature you control. Equip only as a sorcery. This card comes into play unattached and stays in play if creature leaves play.)
Equipped creature gets +3/+3
Illus.: Ken Dobler
Viridian Longbow
3
Common
Artifact - Equipment
Equipped creature has "Tap: This creature deals one damage to target creature or player."
Equip 3
Illus Jeremy Jarvis
#270/306
Land
Out-Country (Glimmervoid?)
Rare
Land
At end of turn, if you control no artifacts, sacrifice Glimmervoid (?).
T: Add one mana of any color to your mana pool.
281?/306
Illus.: Lars Grant-West
Stalking Stones (reprint)
Land
Uncommon?
Tap: Add one colorless mana to your mana pool.
6: Stalking Stones becomes a 3/3 artifact creature that's still a land. (This effect doesn't end at end of turn.)
Forest
287/306 - 290/306
Island
291/306 - 294/306
Mountain
295/306 - 298/306
Plains
299/306 - 302/306
Swamp
303/306 - 306/306
[/img]
Rarity: 110 Common, 88 Uncommon, 88 Rare, 20 basic lands
White
Auriok Steelshaper
?
Creature - (Human?) Auriok
?
"when equipped pumps all Soldiers and Knights"
Solar Tide (?)
4WW
Rare
Sorcery
Choose One:
Destroy all creatures with power less than or equal to 2, or destroy all creatures with power greater than or equal to 3.
Entwine: Sacrifice two lands. (Choose both if you pay the Entwine cost)
24/306
Illus.: Dave Dorman
Roar of the Kha
1W
Uncommon
Instant
Choose one: Creatures you control get +1/+1 or untap all creatures you control.
Entwine 1W (Choose both if you pay the Entwine cost)
Illus Matt Cavotta
#18/306
Rule of Law ?
Enchantment
Players may not play more than one spell each turn.
Tempest of Light
2W
?
Instant
Destroy all enchantments.
Blue
Annul (reprint)
U
common
Instant
Counter target artifact or enchantment spell.
Broodstar
8UU
Rare
Creature - Beast
Affinity for Artifacts (This spell costs 1 less to play for each artifact you control)
Flying
Broodstar's power and toughness are each equal to the number of artifacts you control.
*/*
Illus Glen Angus
#31/306
March of the Machines
3U
Rare
Enchantment
All non-creature artifacts are artifact creatures with power and toughness equal to their converted mana cost. (You can't equip equipment cards that are creatures to other creatures.)
42?/306
Illus.: Ben Thompson
Shared Fate
4U
rare
Enchantment
If a player would draw a card, that player removes the top card of an opponent's library face down instead. Each player may look at and play cards he or she removed from the game with Shared Fate as though they were in his or her hand.
Thoughtcast
4U
Common
Sorcery
Affinity for Artifacts (This spell costs 1 less to play for each artifact you control)
Draw 2 cards.
54?/306
Black
Grim Reminder
Instant
rare?
Search your library for a non-land card and reveal it. Each player who played a card with the same name loses six life. Then shuffle it back into your library.
BB: Return Grim Reminder from your graveyard to your hand. Play this ability only during your upkeep.
Nim Shambler
2BB
Uncommon
Creature - Zombie
Nim Shambler gets +1/+0 for each Artifact you control.
Sacrifice a creature: Regenerate Nim Shambler.
2/1
Illus Adam Rex
#72/306
Terror (reprint)
1B
common
Instant
Destroy target nonartifact, nonblack creature. It can't be regenerated.
Red
Atog (reprint)
1R
uncommon
Creature - Atog
Sacrifice an artifact: +2/+2 until end of turn
1/2
Illus Puddnhead
#86/306
Detonate (reprint)
XR
?
Sorcery
Destroy target artifact with converted mana cost equal to X. It can't be regenerated. Detonate deals X damage to that artifact's controller.
Fiery Gambit
2R
?
Sorcery
Flip a coin until you lose. If you lose, Fiery Gambit has no effect. If you win 1 flip, Fiery Gambit deals 3 damage to target creature. If you win 2 flips, Fiery Gambit deals 6 damage to all opponents. If you win 3 flips, draw nine cards and untap all lands you control.
Furnace Dragon
Creature - Dragon
?R
Rare?
Flying
abilities?
?/?
Megatog
4RR
Rare
Creature - Atog
Sacrifice an Artifact: Megatog gets +3/+3 and Trample until end of turn.
3/4
Illus Pete Venters
#100/306
Shatter (reprint)
1R
common
Instant
Destroy target artifact.
Green
Brown Ouphe (reprint)
G
Common
Creature -
1G, Tap: Counter target artifact ability requiring an activation cost. Play this ability as an interrupt.
1/1
Creeping Mold (reprint)
2GG
Uncommon
Destroy target artifact, enchantment, or land.
Glissa Sunseeker
2GG
Rare
Creature - Elf Legend
First Strike
Tap: Destroy target artifact if its converted mana cost is equal to the amount of mana in your mana pool.
3/2
Illus Brom
#126/305
One Dozen Eyes
5G
Uncommon
Sorcery
Choose One:
Put a 5/5 green beast creature token into play.
Put five 1/1 green insect creature tokens into play.
Entwine: GGG (If you pay the Entwine cost, you may choose both.)
Viridian Shaman
2G
Uncommon
Creature - elf
When Viridian Shaman comes into play, destroy target artifact.
2/2
Artifact
Bonesplitter
1
Common?
Artifact - Equipment
Equipped creature gets +2/+0
Equip: 1 (1: Attach to target creature you control. Equip only as a sorcery. This card comes into play unattached and stays in play if creature leaves play.)
Illus. Darrell Riche
Bosh, Iron Golem
8
Rare
Creature - Golem Legend
Trample
3R, Sacrifice an artifact: Bosh, Iron Golem deals damage equal to the sacrificed artifact's converted mana cost to target creature ot player.
6/7
Illus Brom
#147/306
Clockwork Beetle
1
Common
Artifact Creature
When Clockwork Beetle comes into play, put two +1/+1 counters on it. At the end of any combat in which Clockwork Beetle attacked or blocked, remove one of these counters.
(other text unknown)
0/0
Clockwork .... ?
Uncommon
Clockwork Dragon.
?
Rare
Artifact Creature
When Clockwork Dragon comes into play, put six +1/+1 counters on it. At the end of any combat in which Clockwork Dragon attacked or blocked, remove one of these counters.
(other text unknown)
Flying
0/0
Dragon Blood (reprint)
3
Uncommon
Artifact
3, Tap: Put a +1/+1 counter on target creature.
Duplicant
6
Rare
Artifact Creature - Shapeshifter
Imprint - When duplicant comes into play you may remove target nontoken creature from the game (the removed card is imprinted on this artifact).
As long as a creature card is imprinted on Duplicant, duplicant has that card's power, toughness, and creature types. It's still a shapeshifter.
2/4
Illus Thomas M. Baxa
#165/306
Extraplanar Lens (?)
3
Rare
Artifact
Imprint - When Extraplanar Lens comes into play, you may remove target land you control from the game. (the removed card is imprinted on this artifact).
Whenever a land that has the same name as the imprinted land is tapped for mana, its controller adds one mana of any color shared with the imprinted card to his or her mana pool.
Illus.: Lars Grant-West
164?/306
Illus.: Lars Grant-West
Frogmite
4
?
Artifact Creature
Afitity for artifacts (This spell costs 1 less to play for each artifact you control)
2/2
Gilded Lotus
5
Rare
Artifact
Tap: Add three mana of any one color to your mana pool.
Illus Martina Pilcerova
# 175/306
Iron Deathhammer (?)
1
Uncommon
Artifact - Equipment
Equip: 2 (2: Attach to target creature you control. Equip only as a sorcery. This card comes into play unattached and stays in play if creature leaves play.)
Whenever equipped creature blocks or is blocked by a creature, destroy that creature and the equipped creature.
162?/306
Krark's Thumb
?
Rare
Legendary Artifact
"lets you reflip Coin Flips"
Leonine Scimitar
3
Artifact - Equipment
Equip: 1 (1: Attach to target creature you control. Equip only as a sorcery. This card comes into play unattached and stays in play if creature leaves play.)
Equipped creature gets +1/+1.
Memory Mask (?)
2
Uncommon
Artifact - Equipment
Equip: 1 (1: Attach to target creature you control. Equip only as a sorcery. This card comes into play unattached and stays in play if creature leaves play.)
Whenever equipped creature deals combat damage to a player, you may draw two cards. If you do, discard a card.
Illus.: Alan Polack
Mox ...
0
Rare
Artifact
Imprint - When Mox ... comes into play, you may remove a card in your hand from the game. (The removed card is imprinted on this artifact.)
T: Add one mana of a color shared with the imprinted card to your mana pool.
Ornithopter (reprint)
0
Uncommon
Artifact Creature
Flying
0/2
Pentavus
7
Rare
Artifact Creature
Pentavus comes into play with five +1/+1 counters on it.
1, remove a counter: Put a 1/1 Pentavite artifact creature token with flying into play.
1, sacrifice a Pentavite: Put a +1/+1 counter on Pentavus.
0/0
226/306
Illus.: Greg Staples
Quicksilver Fountain
3
Rare
Artifact
At the beginning of each player's upkeep, that player puts a flood counter on target non-Island land he or she controls. That land is an island as long as it has a flood counter on it. If all lands in play are islands, remove all flood counters from all lands.
Silver Myr
2
Common
Artifact Creature - Myr
tap : Add U to your mana pool.
1/1
Illus Kev Walker
#241/306
http://www.wizards.com/magic/images/mtg ... y62572.jpg]Soul Foundry[/url]
4
Rare
Artifact
Imprint - When Soul Foundry comes into play, you may remevove a card in your hand from the game (the removed card is imprinted on this artifact).
X, tap: Put a creature token into play that's a copy of the imprinted card, X is the converted mana cost of that card.
2??/306
Illus.: Arnie Swekel
Thought Prison (?)
5
Uncommon
Artifact
Imprint - When Thought Prison comes into play, you may reveal target player's hand. If you do so, choose a non-land card and remove it from the game. (the removed card is imprinted on this artifact).
Whenever a player plays a spell of the same color, or a spell with converted mana cost equal to the imprinted card, Thought Prison deals 2 damage to that player.
261?/306
Illus.: Glen Angus
Triskelion (reprint)
6
rare
Arifact Creature
Triskelion comes into play with three +1/+1 counters on it.
Remove a +1/+1 counter from Triskelion: Triskelion deals 1 damage to target creature or player.
1/1
Illus Christopher Moeller
#269/306
Vedalken Armour
3
Uncommon
Artifact - Equipment
Equip: 3 (3: Attach to target creature you control. Equip only as a sorcery. This card comes into play unattached and stays in play if creature leaves play.)
Equipped creature gets +3/+3
Illus.: Ken Dobler
Viridian Longbow
3
Common
Artifact - Equipment
Equipped creature has "Tap: This creature deals one damage to target creature or player."
Equip 3
Illus Jeremy Jarvis
#270/306
Land
Out-Country (Glimmervoid?)
Rare
Land
At end of turn, if you control no artifacts, sacrifice Glimmervoid (?).
T: Add one mana of any color to your mana pool.
281?/306
Illus.: Lars Grant-West
Stalking Stones (reprint)
Land
Uncommon?
Tap: Add one colorless mana to your mana pool.
6: Stalking Stones becomes a 3/3 artifact creature that's still a land. (This effect doesn't end at end of turn.)
Forest
287/306 - 290/306
Island
291/306 - 294/306
Mountain
295/306 - 298/306
Plains
299/306 - 302/306
Swamp
303/306 - 306/306
[/img]
Fire never dies alone. BLAZE
-
- Advanced Member
- Сообщения: 290
- Зарегистрирован: 20 ноя 2002 17:01
Пререлизная карта будет с альтернативным артом:
[img:38ae266210]http://www.wizards.com/magic/images/mtg ... kaldra.jpg[/img:38ae266210]
[img:38ae266210]http://www.wizards.com/magic/images/mtg ... kaldra.jpg[/img:38ae266210]
Увы, но пререлиза в эти выходные (28 сентября) не будет. Он переносится еще на недельку. 
Предлагается провести в это воскресенье дешевый силед на Онслоте. Участие - около 500 ры + 8 бустеров в призы на восьмерых.
Кто сможет - думайте быстрее, инфа должна быть у меня к субботе. Пишите FSA или звоните мне.

Предлагается провести в это воскресенье дешевый силед на Онслоте. Участие - около 500 ры + 8 бустеров в призы на восьмерых.
Кто сможет - думайте быстрее, инфа должна быть у меня к субботе. Пишите FSA или звоните мне.
- Black Healer
- New member
- Сообщения: 45
- Зарегистрирован: 27 янв 2001 23:33
- Откуда: а почему вас это интересует?
А разъясните мне, чайнику, некоторые вопросы, если не трудно:
Зачем нужен sideboard и как им пользоваться?
Вот, например, dragon breath (энчант, даёт +1/+0 за одну красную ману) даёт ТОЛЬКО +1 или сколько маны заплатишь, столько и будет?
Инстанты можно играть после объявления блокеров? А морфа мордой кверху повернуть?
Зачем нужен sideboard и как им пользоваться?
Вот, например, dragon breath (энчант, даёт +1/+0 за одну красную ману) даёт ТОЛЬКО +1 или сколько маны заплатишь, столько и будет?
Инстанты можно играть после объявления блокеров? А морфа мордой кверху повернуть?
<censored> Black Healer <censored>
Сайдборд - это дополнительные 15 карт к твоей колоде. Турнирная колода состоим минимум из 60 карт. В нее нет смысла класть карты играющие против определенных колод. Такие карты кладутся в сайдборд. пример таких карт - Boil, Flashfires, Karma, Hibernation, Insist, Seedtime, Execute, Slay, Pariah, Compost и т.д.Black Healer писал(а):А разъясните мне, чайнику, некоторые вопросы, если не трудно:
Зачем нужен sideboard и как им пользоваться?
Сколько заплатишь.Вот, например, dragon breath (энчант, даёт +1/+0 за одну красную ману) даёт ТОЛЬКО +1 или сколько маны заплатишь, столько и будет?
Фаза боя делится на несколько шагов:Инстанты можно играть после объявления блокеров? А морфа мордой кверху повернуть?
1. Прекомбат - можно играть инстанты и способности
2. Объявление атакующих - активный игрок объявляет атакующих существ и производит оплату за возможность атаковать (тапает существ) если это требуется.
3. можно играть инстанты и способности
4. Объявление блокирующих - защищающийся игрок выбирает кем, кого и как он будет блокировать своими существами.
5. инстанты и способности
6. нанесение повреждений - все существа одновременно наносят друг другу повреждения равные своей атаке. Эти повреждения наносятся не сразу, а идут в стек.
7. инстанты и способности.
8. разрешение повреждений из стека - всем существам одновременно наносятся повреждения, попавщие до этого в стек.
9. инстанты и способности.
Если на шаге 6 в игре находятся существа с First Strike, то шаги 6-9 происходят только для этих существ (только они наносят повреждения), затем шаги 6-9 повторяются для всех остальных существ.
10. Конец фазы боя.
Морфа можно разврнуть в любой момент, когда ты можешь играть инстант или способность. Разворот морфа в стек не идет, и его нельзя поконтрить, т.е. морф перевернется мгновенно - просто платишь и переворачиваешь.
Народ, в декабре планируется провести Чемпионат Подольска.
Давайте думать и решать в каком формате его проводить.
Вариантов по большому счету всего 3:
1. Стандарт (Тип 2).
Плюсы - пока не наблюдаю.
Минусы - отсеивается большое количество игроков, играющих только Экстендовыми деками. Народ со слабыми деками играть откажется. Ограниченный набор карт - остаются лишь Онслот-блок, Восьмерка и Мирродин.
2. Экстендед.
Плюсы - больше игроков, разнообразнее колоды, большой выбор карт.
Минусы - Опять же игроки со слабыми деками участвовать не станут.
3. Бустер драфт или силед (скорее все таки драфт - он дешевле).
Плюсы - нет заморочек с силой своих дек, каждый будет играть тем, что он соберет. Проигравшие все равно ничего не теряют - они оплатили свои бустера и получили свои карты. Шансы победить есть у абсолютно любого игрока.
Минусы - драфт (силед тем более) стоит дороже, чем участие с готовой декой. У игроков ни разу не учавствовавших в драфте, соответственнн нет опыта игры в драфтах, соответственно шансы победить ниже.
Лично мне больше импонирует последний вариант. Я абсолютно не против игры в констрактеде, но я думаю, что при игре в констрактеде у нас 5-6 реальных претендентов на чемпионство. Никого нового здесь не появится. С вероятностью 80-90% это будут - Альберт Халитов (с УГ), Саня Тавров (с BW Clerics), Женя Глодев (с моно-R Goblins), Максим Федотов (с RW Astral Slide или белой виней). Это наиболее реальные претенденты. Сюда же могут попасть Леша Миняйло (с УГ) и я (если наконец определюсь чем играть
). Может присоединиться и Серега Гучков (не знаю с чем).
Вот и все. У нашей молодежи остается лишь надежда на чудо. Т.е. скорее всего, в констрактеде мы не наберем и 8 игроков.
Да, забыл сказать, за бесплатно никакой чемпионат проводиться не будет. Чемпион должен получить не только титул чемпиона, но и что-то поматереальнее. Участие чего-то да будет стоить. Скорее всего около 100. Можно, конечно снизить и до 50, но это имеет смысл делать при участии от 16 игроков, а мы и 8-то не всегда набираем. Тем более, если учесть мои предположения об отказе участвовать слабых игроков.
А по сему мой вывод - драфт. Шансы там у всех куда как более равные. Молодежь тоже немножко научилась драфтиться, так что будет не против поиграть, тем более что при этом, в отличие от констрактеда ничего не теряет с финансовой точки зрения.
Давайте думать и решать в каком формате его проводить.
Вариантов по большому счету всего 3:
1. Стандарт (Тип 2).
Плюсы - пока не наблюдаю.
Минусы - отсеивается большое количество игроков, играющих только Экстендовыми деками. Народ со слабыми деками играть откажется. Ограниченный набор карт - остаются лишь Онслот-блок, Восьмерка и Мирродин.
2. Экстендед.
Плюсы - больше игроков, разнообразнее колоды, большой выбор карт.
Минусы - Опять же игроки со слабыми деками участвовать не станут.
3. Бустер драфт или силед (скорее все таки драфт - он дешевле).
Плюсы - нет заморочек с силой своих дек, каждый будет играть тем, что он соберет. Проигравшие все равно ничего не теряют - они оплатили свои бустера и получили свои карты. Шансы победить есть у абсолютно любого игрока.
Минусы - драфт (силед тем более) стоит дороже, чем участие с готовой декой. У игроков ни разу не учавствовавших в драфте, соответственнн нет опыта игры в драфтах, соответственно шансы победить ниже.
Лично мне больше импонирует последний вариант. Я абсолютно не против игры в констрактеде, но я думаю, что при игре в констрактеде у нас 5-6 реальных претендентов на чемпионство. Никого нового здесь не появится. С вероятностью 80-90% это будут - Альберт Халитов (с УГ), Саня Тавров (с BW Clerics), Женя Глодев (с моно-R Goblins), Максим Федотов (с RW Astral Slide или белой виней). Это наиболее реальные претенденты. Сюда же могут попасть Леша Миняйло (с УГ) и я (если наконец определюсь чем играть

Вот и все. У нашей молодежи остается лишь надежда на чудо. Т.е. скорее всего, в констрактеде мы не наберем и 8 игроков.
Да, забыл сказать, за бесплатно никакой чемпионат проводиться не будет. Чемпион должен получить не только титул чемпиона, но и что-то поматереальнее. Участие чего-то да будет стоить. Скорее всего около 100. Можно, конечно снизить и до 50, но это имеет смысл делать при участии от 16 игроков, а мы и 8-то не всегда набираем. Тем более, если учесть мои предположения об отказе участвовать слабых игроков.
А по сему мой вывод - драфт. Шансы там у всех куда как более равные. Молодежь тоже немножко научилась драфтиться, так что будет не против поиграть, тем более что при этом, в отличие от констрактеда ничего не теряет с финансовой точки зрения.
-
- Advanced Member
- Сообщения: 290
- Зарегистрирован: 20 ноя 2002 17:01
Но ведь народ со слабыми деками вполне может их сделать посильнее, кстати, это не будет так дорого - появилась вполне играбельная и недорогая комбо-дека: TurboFace.little писал(а): 1. Стандарт (Тип 2).
Плюсы - пока не наблюдаю.
Минусы - отсеивается большое количество игроков, играющих только Экстендовыми деками. Народ со слабыми деками играть откажется. Ограниченный набор карт - остаются лишь Онслот-блок, Восьмерка и Мирродин.
http://www.starcitygames.com/php/news/e ... ticle=5808
Кстати, этот формат отражает гибкость и стратежность игрока лучше любого другого формата. И случайность здесь минимальна.
Колоды разнообразнее, но опять-таки преимуществ перед Т2 нет, т.к. некоторые игроки, заточившиеся под Т2 или со слабыми колодами также выпадают из обоймы.little писал(а): 2. Экстендед.
Плюсы - больше игроков, разнообразнее колоды, большой выбор карт.
Минусы - Опять же игроки со слабыми деками участвовать не станут.
В принципе, драфт - классный вариант, но здесь случайность рулит. Придет кому-нить в бустере... хм... гм... Визара или монстр типа того. А кому-нить - сплошное г...о. Так что вариант тоже не идеален. Я предлагаю устроить голосование. Я - за Т2.little писал(а): 3. Бустер драфт или силед (скорее все таки драфт - он дешевле).
Плюсы - нет заморочек с силой своих дек, каждый будет играть тем, что он соберет. Проигравшие все равно ничего не теряют - они оплатили свои бустера и получили свои карты. Шансы победить есть у абсолютно любого игрока.
Минусы - драфт (силед тем более) стоит дороже, чем участие с готовой декой. У игроков ни разу не учавствовавших в драфте, соответственнн нет опыта игры в драфтах, соответственно шансы победить ниже.
No rest. No mercy. No matter what.
Ничего себе недорогая...Eket-Miriel писал(а): Но ведь народ со слабыми деками вполне может их сделать посильнее, кстати, это не будет так дорого - появилась вполне играбельная и недорогая комбо-дека: TurboFace.
http://www.starcitygames.com/php/news/e ... ticle=5808
Не спорю, приход Визары - это обалденно, но одна она игру не сделает. На пререлизе Скуржа Женька 3 раза убивал Федину Визару и занял первое место. Мне же действительно пришел отстой, который и играл отстойно.Кстати, этот формат отражает гибкость и стратежность игрока лучше любого другого формата. И случайность здесь минимальна.[/qoute]
Да ничего он, кроме бедности игроков не отображает. На Мирродин мало кто успеет быстро перелезть.
Со слабыми колодами в обоих случаях выпадают из обоймы.Колоды разнообразнее, но опять-таки преимуществ перед Т2 нет, т.к. некоторые игроки, заточившиеся под Т2 или со слабыми колодами также выпадают из обоймы.little писал(а): 2. Экстендед.
Плюсы - больше игроков, разнообразнее колоды, большой выбор карт.
Минусы - Опять же игроки со слабыми деками участвовать не станут.
В принципе, драфт - классный вариант, но здесь случайность рулит. Придет кому-нить в бустере... хм... гм... Визара или монстр типа того. А кому-нить - сплошное г...о. Так что вариант тоже не идеален. Я предлагаю устроить голосование. Я - за Т2.
Но на пререлизе был силед - т.е. каждый играл тем, что ему пришло. На драфте ты всегда можешь изменить ситуцию - набрать нужных тебе карт, подрезать опасные и т.д. Практически на всех драфтах, в которых я участвовал, в моей колоде играло не больше 2 рар, а чаще всего, вообще одна. Тут случайность рулит не так сильно как в силеде.
- Black Healer
- New member
- Сообщения: 45
- Зарегистрирован: 27 янв 2001 23:33
- Откуда: а почему вас это интересует?
Спасиба. И как его используют?little писал(а):Сайдборд - это дополнительные 15 карт к твоей колоде. Турнирная колода состоим минимум из 60 карт. В нее нет смысла класть карты играющие против определенных колод. Такие карты кладутся в сайдборд. пример таких карт - Boil, Flashfires, Karma, Hibernation, Insist, Seedtime, Execute, Slay, Pariah, Compost и т.д.Black Healer писал(а):А разъясните мне, чайнику, некоторые вопросы, если не трудно:
Зачем нужен sideboard и как им пользоваться?
<censored> Black Healer <censored>
- FSA
- Advanced Member
- Сообщения: 453
- Зарегистрирован: 29 мар 2001 12:43
- Откуда: штат ПОДОЛЬСК
- Контактная информация:
Удача в драфте ни причем, выиграть на удаче можно "силед дек", но ни как драфт, да может прийти сильная рара, но это ни чего еще не значит.spline312 писал(а):Лично я бы предпочёл поиграть Т2.
Шансов на победу у новичков, конечно, будет немного, но на драфте многое зависит от удачи и чемпионом станет не самый сильный игрок Подольска, а самый удачливый
В драфте надо думать еще больше чем в остальных видах турниров.
Как что брать, что резать, следить что приходит с права и с лева на обратном круге, какие карты ушли после первого круга, это целая стратегия.
Да можно играть тип, екстендет, блок - но все это сводится к построению клоно подобных колод из наиболее играемых на данный момент.
Настоящий профессиализм проявляется именно в самостоятельном построении стратегии и построении колоды.
Так что чемпион должен быть не тот кто надыбал необходимых карт для самой стабильной деки, а тот кто умеет думать, анализировать, собирать деку, не давать возможности собрать противнику определенные комбинации, уметь перестраиваться по ходу игры, применять не стандартные решения, т.е. быть лучшим.
ВЕРДИКТ - ДРАФТ.
Fire never dies alone. BLAZE